آی سی تغذیه موبایل

آی سی تغذیه موبایل به کمک سه یا چهار پین به باتری متصل می گردد و با دریافت ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی خاص خودش برای قسمت مختلف  دیگر ولتاژ می سازد.

روش کار آیسی تغذیه موبایل به این صورت می باشد که ولتاژ از طریق پین مثبت باتری موبایل وارد مدار محافظ جریان داخل آی سی می گردد.

این مدار مسئول مراقبت از آی سی تغذیه و باتری موبایل در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی می باشد.

به صورتی که اگر جریان کشیده شده ازسمت آی سی تغذیه از حد مشخصی بیشتر گردد، مدار حفاظت جریان وارد عمل شده و در نهایت آی سی تغذیه تمام سیستم موبایل را خاموش می کند.

توجه داشته باشید که در موبایل علاوه بر آی سی تغذیه ، تغذیه چهار قطعه دیگر معمولاً به صورت مستقیم از باتری دریافت می کند و ارتباطی به آی سی تغذیه ندارد.

این چهار قطعه شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.

ساختار آی سی تغذیه موبایل  چگونه است؟

ساختار کلی آی سی تغذیه موبایل به این شکل است که توسط سه یا چهار پین به باتری متصل شده و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند. برای طی شدن این فرایند، ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی می گردد. این مدار، موظف است که از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی محافظت کند.

در واقع اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر شود، مدار حفاظت عمل نکرده و به دنبال آن، آی سی تغذیه موجب خاموش شدن گوشی خواهد شد. نکته بسیاری مهمی که کارشناسان تعمیرات گوشی در فرایند تعمیر آی سی تغذیه موبایل مد نظر قرار می دهند این است که این دستگاه، به جز قطعه مورد بحث، قطعات دیگری هم دارد که انرژی خود را مستقیما از باتری می گیرند. این قطعه ها شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت  و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.

دلایل خرابی ای سی تغذیه چیست؟

ضربه خوردگی و آبخوردگی از عمده و اصلی ترین دلایل خرابی آی سی تغذیه  می باشد ، همچنین نوسانات برق نیز می تواند در کنار کاهش و اتمام عمر مفید این ایسی عاملی برای خرابی آیسی تغذیه  باشد.

علائم خرابی ای سی تغذیه

آشنایی برا نشانه های خرابی هر قطعه به شما این امکان را می دهد پیش از ضرر احتمالی بیشتر چه از نظر هزینه چه از نظر گسترش خرابی در کل مدار به فکر تعمیر و راه چاره باشید. از نشانه های خرابی آیسی تغذیه خاموشی، مصرف بیش از حد باطری و از کار افتادن بخشی از مدار مانند دوربین صدا و یا هر قسمت دیگری را می توان نام برد.

پارس ارتباط لوتوس فروشگاه آی سی  در سرتاسر ایران می باشد، برای خرید انواع آی سی موبایل به فروشگاه آی سی موبایل ما مراجعه کنید.