تعویض گلس شکسته سامسونگ

پیش از هر چیز و ارائه هر مطلبی بهتر است شما را با مفهوم گلس صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی های موبایل آشنا کنیم. خیلی از کاربران تصور دارند زمانی که از گلس ال سی دی می گوییم منظور لایه محافظ و نازکی است که آن ها به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری کرده و بر روی صفحه نمایش آن نصب کرده‌اند. درست است که در بازار و اصطلاح عامیانه به این قطعه گلس ال سی دی موبایل گفته می‌شود اما در زمینه تعمیرات موبایل این اصطلاح مفهوم کاملا متفاوتی دارد.

 زمانی که در تعمیرات موبایل سامسونگ از تعویض گلس شکسته گوشی  صحبت می‌شود، منظور تعویض کردن لایه شیشه‌ای است که خود شرکت سازنده بر روی ال سی دی گوشی پرس کرده است.

صفحه نمایش گوشی شما صرفا از یک تاچ و ال سی دی تشکیل نشده و قطعات جانبی دیگری هم دارد. برای مثال یک فریم وجود دارد که این قطعات را در کنار هم به طور فشرده نگه می‌دارد. به همین صورت یک گلس یا شیشه محافظ هم روی LCD گوشی نصب است که وظیفه محافظت از ال سی دی موبایل را بر عهده خواهد داشت. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلف مثل افتادن گوشی از سدت کاربر، وارد شدن ضربه یا فشار به آن و غیره این گلس بشکند یا ترک هایی روی آن ایجاد شود یا حتی خط و خش های آزارد دهنده‌ای به مرور زمان بر روی آن ایجاد گردند. این مشکلات با تعویض گلس قابل رفع هستند.

فرق بین گلس محافظ، تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی و یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شما است. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی شما دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده است.

در صورتی که بعد از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی و یا ال سی دی شما به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده است که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر می باشد. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده میشود. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه بر روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش میابد چرا که اینجوری تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش پیدا میکند.