دلیل داغ شدن گوشی شیائومی

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی داغ شدن آن است. اگر احساس کردید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده، اول از هر چیزی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

نگذارید که گوشی بیش از حد شارژ شود. پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید.

حین شارژ شدن دستگاه، از آن استفاده نکنید. استفاده و کار بار تلفن هنگام شارژ، باعث داغ شدن گوشی می‌شود.

بازی کردن بیش از حد با گوشی، از دیگر دلایل داغ شدن آن است. بهتر است با فاصله زمانی با آن بازی کنید.

همچنین مطمئن شوید که هنگام تماس تلفنی، دیتا وGPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس تلفنی به خدمات و سرویس‌هایی نیاز دارد که ممکن است با روشن بودن چیزهایی نظیر دیتا و GPS و … با داغ شدن گوشی مواجه شوید.

با انجام مراحل فوق دمای گوشی را به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما اگر احساس کردید که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است گوشی را به مرکز خدمات یا مراکز تعمیرات موبایل شیائومی ببرید.

علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی چیست؟

علت داغ شدن شارژر گوشی را در اولین قدم باید در نوع کارکرد این ابزار جستجو کنید. یک شارژر موبایل در واقع یک منبع انرژی به شمار می‌رود. مبدلی که ولتاژ دریافت شده از پریز برق شهری را به ولتاژی که تلفن همراه شما قادر به دریافت آن است تبدیل خواهد کرد. معمولا ولتاژ برق شهری با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنیم متغییر است این میزان میتواند بین 110 ولت الی 220 ولت متفاوت باشد. مقدار ولتاژی که تلفن‌های همراه قادر به دریافتشان هستند هم به طور معمول حدودا 5 ولت است. در واقع وظیفه شارژر موبایل این است که ولتاژ 220 ولت یا 110 ولت را به ولتاژ 5 ولت بدل کند.

خراب بودن شارژر گوشی موبایل

یکی از مهم ترین و ساده ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که بازهم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل یا کلگی تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد. 

نابراین سعی کنید حتما در زمان شارژر شدن برخی نکات را در نظر بگیرید:

  • برنامه های باز را که در پس زمینه تلفنتان باقی مانده اند بیندید.
  • بهتر است اتصال وای وافی و اینترنت را قطع کنید. 
  • ازدوربین گوشی استفاده نکنید.
  • شارژر ها را دور زا معرض نور خورشید نگه دارید و یا به برق متصل کنید.
  • از شارژری با ولتاژ مناسب استفاده کنید.
  • گوشی خود را در منطقه ای که دور از تابش نور مستقیم خورشید باشد قرار بدهید.
  • سعی کنید مگر در مواقع بسیار ضروری در زمانی که تلفنتان متصل به برق است از آن استفاده نکنید.