تعویض میکروفون موبایل

میکروفون دستگاهی است که صدا را به جریان الکتریسته تبدیل میکند. همانطور که میدانید میکروفون ها کاربرد خیلی زیادی در تلفن، ضبط صوت، سیستم های سمعک، بلند گوهای دستی، رایانه ها، سیستم های ضبط صدا و … را دارند. وجود میکروفون ها در گوشی های موبایل بسیار ضروری بوده و یکی از مشکلات متداولی که کاربران ما در تعمیرات تخصصی موبایل انواع گوشی ها با آن ها روبرو میشوند، خرابی های مربوط به میکروفون موبایل می باشد که قطعا میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای آن ها رقم بزند و امری نامطلوب تلقی شود. عوامل مختلفی که ممکن است باعث خرابی میکروفن گوشی ها شود

مشکلات نرم افزاری

در حالت عادی ایجاد مشکل در کار کرد میکروفن گوشی، مربوط به نرم افزار آن خواهد بود که می توانید با بروز رسانی کردن آخرین ورژن از آپدیت دستگاه خود خیلی از مشکلات را به اسانی رفع کنید. همینطور با حذف خیلی از برنامه های نامعتبر ممکن است مشکل شما حل شود. برای حل این مشکل توصیه ی ما در تعمیرات تخصصی موبایل این است که ، از نصب کردن برنامه از سایت های نامعتبر پرهیز کنید .

مشکلات سخت افزاری

اگر نتوانستید مشکل موبایل خود را از طریق نرم افزار آن رفع کنید، باید دنبال عوامل سخت افزاری باشید. عوامل مختلفی مثل وارد شدن ضربه به موبایل ، ورود مایعات به آن و همینطور پوشانده شدن میکروفن به خاطر گردو غبار می توانند در عملکرد میکروفن گوشی اختلال ایجاد کند.

 علائم خرابی میکروفون گوشی 

ضبط صدای خش دار توسط میکروفون موبایل

اگر در زمان ضبط صدا و یا مکالمه متوجه وجود خش در صدای ضبط شده شدید، اولین اقدام برای تعمیرات موبایل بررسی عملکرد نرم افزاری آن است. اگر مشکل با روش های گفته شده حل نشد، قدم بعدی تعویض کردن میکرفون گوشی می باشد. در صورت حل نشدن مشکل در صدا، قطعات مسیر میکروفون چک می شود و در صورت نیاز آی سی صدا گوشی تعویض می شود. 

ضعیف بودن صدای ضبط شده

از جمله اقدامات در زمان ضعیف بودن صدای ضبط شده چک کردن سوراخ های مربوطه به میکروفون می باشد. این مکان ها برای مطمئن شدن از نبود گرفتگی در میکروفون گوشی بررسی می شود. گردگیری  و تمیزکاری این بخش برای برطرف کردن مشکل انجام می شود. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، تعویض میکرفون، بررسی قطعات مسیر میکروفون و یا تعویض آی سی صدا انجام می شود.

پارس ارتباط مکانی امن برای تعمیرات تخصصی موبایل می باشد. شما میتوانید با خیال آسوده گوشی خود را برای تعمیرات موبایل به ما بسپارید و خاطر جمع باشید که تمامی داده های موجود شما در گوشی شما محفوظ می ماند و تعمیرات موبایل شما با قطعات اورجینال صورت میپذیرد.