دلیل خش خش اسپیکر موبایل آیفون

قسمت های خروجی صدای گوشی شما همیشه در معرض خطرات مختلفی از اطراف محیط هستند، حتی اگر آن ها را در یک قاب محافظ قرار داده باشید. درحالی که گوشی شما طوری ساخته شده است که تمامی این مشکلات را تحمل کند، اما همیشه در برابر گرد و غبار ایستادگی نمی‌کند که باعث ایجاد صدای خفه و حتی خراب شدن بلندگو می‌شود.

دلیل خش خش اسپیکر موبایل

وارد شدن ضربه به گوشی باعث خش خش اسپیکر موبایل

به طور کلی گوشی های هوشمند همواره در خطر وارد شدن ضربات کوچک و بزرگ قرار دارند. یکی از دلایل خش خش اسپیکر گوشی، وارد شدن ضربه به گوشی است. شکستگی های ریز یا آسیب به اسپیکر و قطعات مرتبط به آن کیفیت صدای خروجی گوشی را به شدت تحت تاثیر خود  قرار می دهند. ضربات کوچک و بزرگ می توانند باعث کم شدن صدای خروجی، نویز دار شدن و خش دار شدن صدای گوشی شوند.

امکان دارد بعد از یک ضربه شدید، در ابتدا تنها شاهد کاهش حجم صدای خروجی گوشی خود باشید؛ اما این مشکل به مرور نیز بیشتر می شود. خصوصا در صورتی که چنین ضربه ای دوباره تکرار شود. در این موارد باید برای تعویض اسپیکر گوشی خود اقدام نمایید. توصیه می کنیم با استفاده از گارد گوشی از بروز این مشکل در آینده جلوگیری و از گوشی خود در مقابل ضربه ها محافظت کنید.

خیس شدن گوشی دلیل خش خش اسپیکر گوشی

یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل خش خش اسپیکر گوشی، خیس شدن گوشی موبایل است. اسپیکر به صورت مستقیم با محیط اطراف در ارتباط است و آب به آسانی می تواند از طریق سوراخ های اسپیکر وارد گوشی شود. حتی یک قطره آب یا نم دار شدن بلندگو نیز می تواند مشکلاتی از جمله  نویز و خش خش را ایجاد کند. در بسیاری از موارد با خشک کردن گوشی و اسپیکر آن می توان این مشکل را حل کرد.

در صورت خیس شدن گوشی، حتی گوشی های ضد آب، ترجیحا تا یک ساعت بعد هیچ صدایی از اسپیکر گوشی خود پخش نکنید. تمام قطعات جانبی را از گوشی جدا کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر پس از چند ساعت مشکل اسپیکر رفع نشد باید آن را به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید. به هیچ وجه از روش هایی مانند خشک کردن با سشوار استفاده نکنید.

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون ارائه دهنده خدمات تعمیر تخصصی اسپیکر گوشی  می باشد.