علت به‌روز نشدن گوشی اندروید چیه؟

علت به‌روز نشدن گوشی، آپدیت کردن و بروز رسانی سیستم‌عامل کاری مهیج و هیجان‌انگیز برای اکثر کاربران اندروید است زیرا با ظاهر و ویژگی‌هایی جدید همچنین کارایی و عملکرد بهتر و بالاتری همراه است. دستگاه‌های اندرویدی به طور معمول کاربران خود را از به‌روزرسانی‌های جدید آگاه می‌کنند اما گاهی اوقات ممکن است به دلایلی این کار به تأخیر و تعویق بیفتد.

اگر نسخه‌های جدیدتر از نسخه فعلی گوشی‌تان به بازار آمده و شما تابه‌حال نتوانسته‌اید آن را نصب کنید با ما همراه باشید تا به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندرویدتان را به درست‌ترین و بهترین شیوه به شما بیاموزد.  برای اطلاعات بیشتر مقاله علت به‌روز نشدن گوشی اندروید چیه؟ را مطالعه نمایید.

پیش‌نیازها قبل از آپدیت گوشی

قبل از اینکه به‌روزرسانی را شروع کنید، تلفن شما به اینترنت وصل باشد. به‌روزرسانی‌های آنلاین مقدار معینی از ترافیک داده را مصرف می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود که تلفن خود را به شبکه Wi-Fi وصل کنید.

میزان باتری باقیمانده تلفن شما در طول به‌روزرسانی، باید بالاتر از 30 درصد باشد.

انجام به‌روزرسانی اندکی طول می‌کشد. لطفاً از فشار دادن دکمه روشن/خاموش یا انجام هر عملیات دیگری در طول به‌روزرسانی خودداری کنید. هنگامی‌که به‌روزرسانی کامل می‌شود، تلفن شما به طور خودکار راه‌اندازی مجدد خواهد شد. برای خواندن مقالات بیشتر به وبسایت تعمیرات موبایل پارس ارتباط مراجعه نمایید.

علت به‌روز نشدن گوشی اندروید چیه؟

چرا گوشی شما آپدیتی را هنوز دریافت نکرده است

همان‌طور که می‌دانید آپدیت سیستمی اندروید برای گوشی‌های مختلف بسیار متفاوت عرضه می‌شود بعضی‌ها چند بار در سال و بعضی‌ها چند سال یکبار و بعضی‌ها بسیار به‌ندرت اگر شما هم از دسته سوم هستید و هنوز آپدیت بالاتری برای گوشی شما عرضه نشده است این قسمت ممکن است به شما در درک بهتر اینکه چرا هنوز برای گوشی شما آپدیتی ارائه نشده است کمک کند

کارخانه‌های تولید سخت‌افزار گوشی‌ها مانند سامسونگ، HTC و … برای اینکه سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی‌هایشان به‌خوبی اجرا شود باید برای هر مدل گوشی که تولید کرده‌اند راه‌انداز و درایور Driver مخصوص آنها را طراحی کنند که اغلب متن‌باز نیستند و اشخاص قابل به‌روزرسانی آنها نیستند بنابراین فقط شرکت‌های سازنده می‌توانند درایورهای هر نسخه اندروید آن هم برای همه مدل‌های خود را به‌روزرسانی کنند .

برطرف‌کردن مشکل آپدیت گوشی اندروید با ریست فکتوری کردن

اگر بازهم موفق به آپدیت گوشی خود نشدید می‌توانید این بار ریست فکتوری را هم تست کنید. برخی از باگ‌های موجود در سیستم‌عامل با این روش از بین می‌روند. آموزش ریست فکتوری موبایل را در این مقاله مطالعه نمایید. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد و معمول‌ترین آنها موارد زیر محسوب می‌شود.

  • اتصال ناپایدار به اینترنت
  • سازگار نبودن گوشی با نسخه جدید
  • کم بودن فضای کافی درگوشی
  • و وجود مشکل در آپدیت‌های Google Play