علت شارژ نشدن گوشی چیست؟

شارژ نشدن گوشی موبایل می‌تواند بنا به علت های مختلف رخ دهد. به عنوان مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و غیره همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی موبایل شما باشند. هنگامی که بر اثر خراب بودن این قطعات گوشی شارژ نشود، اتصال شارژر به دستگاه هیچ نتیجه‌ و تغییری را به همراه نخواهد داشت. یعنی در این شرایط زمانی که شارژر را به گوشی نصب کنید هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و گویا گوشی اصلا متوجه اتصال شارژر نخواهد بود.

شارژ نشدن گوشی

بی کیفیت بودن کابل شارژ

مهم ترین و شایع ترین علت شارژ نشدن گوشی، مربوط به کابل شارژر است. کابل شارژر موبایل به دلیل اینکه دائماً با جریان برق در تماس است، یکی از آسیب پذیرترین لوازم جانبی در موبایل است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود کابل شما نتواند به خوبی و با سرعت بالا گوشی را شارژ کند.

 برای مثال، اورجینال نبودن کابل و کیفیت پایین آن میتواند در نحوه شارژ شدن گوشی شما تاثیر گذار باشد. توصیه ما این است که تا حد امکان کابل شارژ گوشی را از سایت های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا دیگر لازم نباشد برای یک کابل چند بار هزینه اضافی پرداخت کنید.

خرابی آی سی شارژ گوشی

آی سی شارژ یکی از اساسی ترین قطعات در داخل هر اسمارت فونی است که وظیفه تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز در عملکرد گوشی موبایل را به عهده دارد.  دومین علت شارژ نشدن گوشی همراه میتواند عیب در آی سی شارژ گوشی باشد. برای اینکه مطمئن شوید این قطعه حساس در گوشی شما ایراد دارد یا نه، باید گوشی را حتماً در اختیار یک فرد متخصص در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل قرار دهید.

گوشی خود را در حالت خاموش شارژ کنید

گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری نیز ممکن است باعث شود تا که گوشی شما شارژ نشود و یا سرعت شارژ شدن آن بسیار کاهش یابد. برای اطمینان از این موضوع، پیشنهاد می کنیم گوشی خود را خاموش کرده و سپس آن را به شارژر وصل کنید.

اگر مشکل شارژ نشدن گوشی برطرف شد و گوشی با سرعت معمولی خود شارژ شد، می توان اینطور در نظر گرفت که سیستم عامل گوشی شما دچار اشکال شده و یا یکی از برنامه های آن به خوبی کار نمی کند و از حداکثر توان گوشی استفاده می کند که باعث می شود تا سرعت شارژ گوشی فوق العاده کاهش پیدا کند.

حل مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

برای اینکه مشکل شارژ نکردن گوشی شما در حالتی که علامت شارژ روی باتری آن نشان داده می‌شود حل شود باید مراحل خاصی را طی کنید. بهتر است ابتدا راه حل های نرم افزاری را انجام بدهید که کم دردسرتر هستند و اگر از این راه حل ها نتیجه متناسب را به همراه نداشت، از راه حل های سخت افزاری استفاده کنید.

راه حل نرم افزاری

همیشه راه حل های نرم افزاری بی‌دردسرتر و کم هزینه‌تر از راه حل های سخت افزاری هستند. بنابراین در قدم اول راه حل های نرم افزاری زیر را روی گوشی موبایل امتحان کنید تا شاید مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف شود.

گوشی را ریستارت کنید

در برخی شرایط خاص دیده شده که ریستارت کردن گوشی منجر به رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نکردن گوشی شده است. بنابراین این روش و راه حل را به عنوان اولین راه حل پیش رویتان امتحان نمایید چون روشی بی‌دردسر است.