مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس

مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که موبایل و یا تبلت نداشته باشد و از امکانات گسترده این وسایل بی بهره مانده باشد. گوشی ها و تبلت های هوشمند پکیج کاملی از امکانات دوربین عکاسی و فیلمبرداری، ماشین حساب، کامپیوتر شخصی و… را ارائه می دهند و به دلیل اندازه کوچک و وزن کم، که امکان جابه جایی و حمل آسان آن ها را فراهم کرده، طرفداران زیادی پیدا کرده ‌اند و احتیاج به خدمات تعمیرات موبایل دارند.

عیب یابی و تعمیرات موبایل

روند عیب یابی و تعمیر موبایل به این ترتیب است که اول بخش های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف دستگاه توسط کارشناسان مجرب بررسی می شوند. این کار با این هدف انجام می شود که تکنسین بداند دقیقا کدام بخش آسیب دیده و برای رفع مشکل باید چه اقداماتی انجام داد. پس از پایان عیب یابی و شناسایی بخش های معیوب، اقدامات ترمیمی مورد نیاز انجام می شود.

گاهی این اقدامات نرم افزاری هستند و شامل آپدیت سیستم عامل، ریست فکتوری، ویروس کشی، اصلاح تنظیمات و … می شوند. گاهی هم قطعاتی مثل برد، باتری، ال سی دی، گلس، اسپیکر و … آسیب دیده اند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در این صورت تیم تعمیرات موبایل، قطعات معیوب را به تناسب شدت آسیب دیدگی، ترمیم یا تعویض می کنند.اگر فرایند عیب یابی درست انجام شود، تعمیرکار مسیر ترمیم دستگاه را به درستی طی می کند و در نتیجه می توان به برطرف شدن ایراد گوشی امیدوار بود.

مشکلاتی ک اکثر کاربران برای حل آن به مرکز پارس ارتباط لوتوس مراجعه می کنند

تعمیر برد موبایل

برد گوشی مثل د مادربرد لپ تاپ و کامپیوتر، قسمت اصلی دستگاه است که از طریق آن تمام قطعات موبایل، پردازش‌های مورد نیاز را انجام می‌دهند. به عبارتی دیگر تمام قطعات با برد در ارتباط  است و این قطعه اطلاعات مورد نیاز هر بخش را انتقال می‌دهد. هر نوع اختلال در مین برد موبایل می‌تواند عملکرد کلی گوشی همراه شما را با مشکل مواجه کند. بر روی برد قطعات متفاوتی قرار دارند که می‌توان به آی سی تغذیه، هارد، پردازنده، چیپست و دیگر قطعات اشاره نمود.

عوامل متفاوتی ممکن است باعث بروز مشکلات در این قطعات گردد و تعمیرات برد را به دنبال داشته باشند. ضربه خوردن موبایل و نفوذ رطوبت به درون دستگاه دو دلیل اصلی در خرابی برد می باشد. همینطور نوسانات الکتریکی نیز در بعضی از مواقع اثر نامطلوبی  بر روی برد گذاشته است و باعث اختلال در بخش‌های متفاوت آن می شود. در چنین شرایطی تعمیر برد گوشی امری اجتناب ناپذیر است. متخصصان با استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تعمیر برد موبایل می کنند. تعمیر موبایل یکی از تخصصی ترین تعمیرات محسوب می شود چرا که موبایل سامسونگ دارای تنوع مدل و همینطور تنوع ساخت زیادی هستند.

تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل

در صورتی که بر اثر ضربه به ال سی دی و تاچ گوشی موبایل دچار آسیب و شکستگی شود، کاربر احتمالا لکه های تیره و یا ترک های تار عنکبوتی و علامت هایی مشابه آن را در صفحه نمایش موبایل خود مشاهده خواهد کرد که در برخی از موارد ممکن است که دیگر چیزی بر روی صفحه مشاهده نگردد.

لازم به ذکر است که گاهی مواقع مشکلات پیش آمده برای تاچ و ال سی دی گوشی همراه ممکن است دلایل نرم افزاری هم نیز داشته باشد که در هر صورت کاربر برای رفع تمامی این مشکلات و در جهت تعمیرات تخصصی موبایل و یا تعویض تاچ و ال سی دی گوشی خود، نیاز به کمک تعمیرکاران حرفه ای و متخصصان تعمیرات موبایل خواهند داشت. 

تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل

تعمیر و تعویض دوربین

طراحی دوربین‌ چندگانه با ماژول‌های برآمده در قسمت پشتی گوشی‌ شیائومی بیانگر همگام شدن کمپانی شیائومی با ترند بازار است. البته برآمدگی دوربین‌ها علاوه بر جلوه ی بسیار فوق‌العاده‌ای که به دستگاه می‌دهد، حساسیت این قطعه را هم نیز خیلی بالا می‌برد و باعث آسیب‌پذیری بیشتر آن نیز می‌شود. تصور بسیاری از کاربران درباره اینکه دوربین گوشی شان خراب شده و عمل نمی‌کند، غلط است. اگر دوربین گوشی شما عمل نمی‌کند، لزوما به این معنی نیست که ایراد از بخش سخت‌افزاری دستگاه می باشد.

گاهی مواقع  تنها یک اختلال نرم‌افزاری باعث از کارافتادن دوربین گوشی شما می شود. در این حالت شما می‌توانید با انجام کارهایی از جمله: ریستارت گوشی، فلش‌کردن، ریست‌‌فکتوری موبایل، آپدیت و یا درصورت نیاز دانگریت سیستم عامل هرگونه مشکلات نرم‌افزاری احتمالی را رفع کنید.  درصورتی که هیچگونه مشکل نرم‌افزاری، عملکرد دوربین موبایل را مختل نکرده باشد؛ به دنبال راهی برای تعمیر بخش سخت‌افزاری این قطعه باشید و برای تعمیر و تعویض دوربین گوشی به مرکز تخصصی تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس مراجعه کنید.

تعمیر و تعویض دوربین

تعویض باتری موبایل

باتری موبایل یک قطعه سخت افزاری از این دستگاه است که همانند سایر قطعات، اهمیت بسیار زیادی دارد. باتری در حقیقت تامین کننده انرژی مورد نیاز برای روشن شدن دستگاه است. این قطعه اگر خراب شود یا به هر دلیلی نتواند وظایف خود را انجام دهد، دستگاه را با مشکلات بسیاری روبه رو می سازد. برای تعمیر باتری موبایل سامسونگ باید از یک مرکز تعمیرات موبایل مجهز و معتبر کمک بخواهید؛ در غیر این صورت نه تنها مشکل باتری شما حل نخواهد شد، بلکه با مشکلات دیگری نیز روبه رو خواهید شد.

تعویض باتری موبایل

مدارات آنتن

آنتن موبایل یک قطعه حیاتی و جز اصلی و مهم یک گوشی همراه است به دلیل اینکه اگر گوشی موبایل به درستی آنتن ندهند و یا خراب باشند، تلفن همراه شما دیگر کارایی ممکن را ندارد. دلایل پریدن آنتن زیاد است و ممکن است  به هر دلیلی اتفاق بیافتد و به خاطر هریک از دلایل مورد اشاره ممکن است پرش آنتن یا ضعیف شدن آنتن پیش بیاید از جمله این دلایل می شود به خرابی سیم کارت، ضربه وارد شدن به گوشی، مشکلات نرم افزاری، اشکال در آنت دهی از طرف دکل و… اشاره کرد.

عدم شناسایی سیم‌کارت گوشی

از جمله مشکلاتی که امکان دارد برای بسیاری از دارندگان تلفن های همراه پیش بیاید، مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت موبایل است. شناسایی نشدن سیم کارت خود را به صورت ارورهایی مثل Insert SIM ، SIM not  ready، SIM error و … نمایش داده می شود. همچنین یکی از علل عدم آنتن دهی گوشی موبایل می تواند مربوط به مشکل در سیم کارت موبایل شما نیز باشد. در برخی موارد نیز بعد از نصب رام کاستوم ممکن است با مشکل شناسایی نشدن سیم کارت موبایل مواجه گردید.

عدم شناسایی سیم‌کارت گوشی

مشکلات Wi-Fi گوشی

  • دستگاه و مودم خود را برای مدت ده ثانیه خاموش کرده و سپس روشن کنید. سپس دستگاه را به مودم وصل کنید.
  • از قسمت تنظیمات، وارد تنظیمات Power saving شده و آن را غیرفعال نمایید. در بعضی از اسمارت فون‌های اندرویدی، حالت Power saving باعث غیرفعال شدن Wi-Fi میگردد.
  • از برنامه‌های ارزیابی Wi-Fi (مثل Wi-Fi Analyzer برای اندروید) استفاده کنید.
  • در تنظیمات Wi-Fi گوشی، یک بار اتصالی که به آن متصل می‌شوید را Forget کنید و دوباره با وارد کردن رمز Wi-Fi به آن متصل شوید.
  • از بروز بودن سیستم روتر خود اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار اسمارت فون شما آپدیت باشند.
  • از قسمت وای فای، وارد تنظیمات و سپس Advanced شده و نگاهی به گزینه‌ی MAC address بیندازید. سپس اطمینان حاصل کنید که به این آدرس در فیلتر MAC روتر دسترسی داشته باشید.